lördag 31 mars 2012

Förra helgen blev precis så bra som jag hade hoppats, med underbart väder och mycket mys! :)


Veckan som gått har även den varit riktigt bra.

Tänkte bara bjuda på en skum bild...

Jag har kommit iväg och tränat ordentligt. På måndag körde jag kettlebells, ett rejält pass som var jättekul och kändes bra. På tisdag stack jag ut och joggade på lunchen, och sen körde vi softbollträning på kvällen. Jättekul träning, med flera nya tjejer där! Det är så himla kul med softbollen just nu!!
Onsdag vilde jag lite efter som att vi hade avdelningsmöte med jobbet. Torsdag var det kettlebellpass igen. Fredag vila efter som att vi hade främmande, och idag så har jag varit och tränat body pump.
Känner mig jättenöjd att jag kom iväg! :)

Jag har fått bekräftat av min chef att de är nöjda med mig på mitt uppdrag på jobbet och att jag blir kvar på uppdraget där i alla fall till semestern och antagligen längre. Och det är ju toppen, dels efter som att jag verkligen trivs bra där, och även för att jag faktiskt får ganska bra betalt för resorna dit. Så - plus i plånboken (i alla fall för ett tag till... sen får vi se vad som händer när reglementen skrivs om och så..) och kul jobb. Inte fel alls. :)

I onsdags var snickarna här och satte in dörrar och fönster på garaget också... det blev kanon! Kommer att bli SKITBRA när det är klart och målat! Och i torsdags var elektrikern här och satte upp ytterlampor. Jag känner mig väldigt nöjd just nu!

Garaget utan dörrar och fönster


Här har vi dörrar och fönster på plats...


I torsdags var det TIO år sedan jag träffade Janne!! Jag hade så klart glömt bort det, men underbara älsklingen hade fixat och donat så att när jag kom hem från träningen väntade han på mig med ett glas cava och en stor blomsterbukett. Sen lagade han oxfile, hasselbackare och hemslagen bea. Ett underbart mottagande!! :)

10 underbara år!





Middag med världens underbarast man! Inte illa!

Och igår var Åsa här tillsammans med sin nya kille Alexander. Vi käkade mat, drack vin och hade det jättetrevligt.
Och helt plötsligt så åker en bil förbi ganska fort utanför... tätt följd av en annan bil... med BLÅLJUS! Ja... jag säger då det. Det är här i Hackvad som det händer liksom!!
De drog sig iväg hemåt vid tvåtiden... och ja... supertrevlig kväll!

Och idag har vi tagit det lugnt och myst... först lite snabbfrulle innan jag stack och tränade. Sen gjorde vi Jamie Olivers finfina frukostmacka och lite kaffe.
Testa denna om du inte gjort det förut... stek vitt bröd i en panna utan fett så att det blir "krispigt", gnid brödet med en halv vitlöksklyfta, lägg på skinka, tomat, brie, ett förlorat ägg och basilika! Och SE  - DÄR HAR VI DEN KLAR!!


Gôtt!! Testa om du inte redan gjort det!


Så... nu ska Janne snart skjutsa iväg mig in till stan och så ska jag hitta på roligheter med dammklubben. Det ska bli superkul!! Återkommer med rapport senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar