onsdag 25 april 2012

Vårkänslor!

Det börjar närma sig!

Idag har jag hittat årets två första tulpaner och hela gräsmattan är full med scilla, gullvivor, blåsippor och vitsippor och grejs!!
MIna rabarber har börjat titta upp - den jag fick av svågern har börjat sticka upp nosen, men den som jag köpte och planterade i en pallkrage nere i "köksträdgården" har redan skickat upp masor med blad!! Ser lovande ut!

Tyvärr så tycker jag att värmen lyser med sin frånvaro... rätt kyligt på nätterna, och det orkar ju inte upp till mer än runt tiostrecket på dagarna. Dårrrligt!! Men men - snart så!!

I går körde vi första utomhusträningen med softbollen - det var hur kul som helst! Åsa har hittat en liten grusplan vid stjärnhusen som vi kör på nu innan vår plan har blivit nog torr för att vara på.
Igår var vi faktiskt hela nio stycken på träningen - sjukt kul att vi fått så mycket nya tejer som vill spela. Och sjukt kul att de är så himla duktiga! Om de här tjejerna fortsätter så tror jag faktiskt att vi kommer att ha ett riktigt vasst lag i Örebro nästa sommar trots allt. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar