onsdag 4 april 2012

Träning o grejs.

Sitter här och förbereder mig för att krypa till kojs.

Känner mig rätt nöjd med veckans träning. I måndags körde jag kettelbells, igår softbollträning och idag har jag varit och köpt mig en kettelbell och körde det här hemma.




I måndags så kände jag mig rätt seg i kroppen och det var ganska jobbigt att träna. Jag kände mig svag och att jag inte hängde med och det var jobbigt. Men sen slog det mig... va fan, jag surar för att jag inte orkar hela passet, trots att jag i flera övningar har på lite mer vikt än flera av dom andra tjejerna där.
Jag, som var nöjd att jag typ nästan fixade halva passet första gången jag var där...  tja... vad ska man säga. Det är så klart bra att sätta press på sig själv, men jag kanske får inse att jag inte kan jämföra mig med mina äckligt vältränade och snyggt normalviktiga kompisar (än).
Så... trots att jag kände mig trött i måndags så är jag nöjd... jag orkar faktiskt mycket mer nu än när jag började på crossfit-gymet, jag är starkare på styrkedelarna än många andra och jag känner att jag blir bättre och bättre på flåsdelen också.

I går tränade vi softboll. Det var bara Åsa, jag och Kajsa som var på träningen. Det är nyttigt att vara några ibland också... man hinner med mer teknik och fler övningar då.
Slagningen kändes helt ok faktiskt... kul träning!

Idag hade jag bokat in mig på ett crossfit-pass... men jag fick sms från Mia i morse, och hon hade bokat av sig för att passet var så trist... och jo då, SVINTRIST var det, så jag bokade också av snabbare än en kobra hugger!

Det här såg BARA tråkigt ut:

STYRKA


4 set av: TGU x 3 rep/arm, vila 90 sek

WOD

I lag om 2 pers
AMRAP 30 min
20 m Bearcrawl
200m löpning
20 m Bearcrawl
Gör 1 varv, byt och se glad ut i 30 minuter :-)

Så.... nej, det vill jag inte lägga tid på. Jag stack och köpte ett kettlebell-klot i stället. Och så joggade jag 2 km när jag kom hem. Och sen körde jag lite kettlebellöningar. 

3x8 (på varje arm) press. 16 kg
3x10 squats 16kg

10-8-6-4-2
AM Sving 16kg
Armhävningar
2:43 min



Jättekul, och det kändes riktigt bra. Tror bestämt att jag ska ta med kulan hem till Värmland nu när jag ska åka dit och hälsa på, så att jag kan träna ordentligt över hela påsk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar