torsdag 24 maj 2012

Verkar som om att jag klarade kemin i alla fall...

Jag har ju som jag kanske nämnt tidigare pluggat lite kemi nu i vinter.
Jag skulle ju läsa upp kemin från gymnasiet så att jag är behörig till tekniska kurser på universitet... så det blev att plugga kemi A.

Även om jag måste erkänna att jag tappade allt där i samma veva som jag bytte jobb så gjorde jag i alla fall ett ryck veckan innan det var dags att avsluta kursen och läste in halva boken, gjorde alla laborationer och inlämningsuppgifter (I TID).
I söndags skrev jag sen slutprov och fick med god marginal VG (efter som att jag var tvungen att åka in till Fjugesta och göra ett övervakat prov för att få MVG så var det inget jag siktade på över huvud taget efter som att jag hellre skrev provet här hemma) - så nu känner jag mig supernöjd. GÖTT!

Men nu kommer nästa steg, att läsa upp fysik B. Alltså... jag kan verkligen inte påminna mig om att jag har läst det här på gymnasiet:

Saxat från kursbeskrivningen:
"Till sist ingår röntgenstrålning och ett avsnitt om fasta tillståndets fysik och supraledning. "
"Det handlar om antimateria och olika slags partiklar. Standardmodellen och de fyra krafterna tas också upp."

Ha ha... ja ja, det ska nog bli kul. Jag gillade ju fysik bättre än kemi på gymnasiet i alla fall... och det ingår ju inte bara sånt där i kursen utan också lite mekanik och annat roligt.

Nu tror jag bestämt att jag ska hoppa i säng så att jag är pigg tills i morgon då jag ska ut och svira med Åsa, Susanne o Annica (och kanske nån mer?). Det ska bli kul!

1 kommentar: