måndag 16 juli 2012

Måndag igen...

Så var helgen slut då.... en både kul och trist helg.

Vi åkte upp till Sundsvall på fredag för att spela två matcher på lördag.
Två matcher som var ganska jämna, men som vi förlorade på trista misstag och för att vi inte slog bra.

Själv catchade jag, och det gjorde jag djävligt dåligt. Tappade flera låga bollar, och kände mig inte alls på topp. Svintrist!

Slagningen däremot kändes bra....
Det känns så gôtt att jag kan gå upp till plattan och jag ser faktiskt nästan alltid om det är en strike eller en boll.
De strikes som jag släppt de senaste matcherna har jag släppt medvetet, och jag har inte svingat på många bollar....
Jag behöver jobba med att vara lite mer aggresiv ALLA svingar (och det känns som om att jag kan börja fokusera mer på det nu när jag känner att jag vet vad jag ska slå på och inte), och jag måste sluta titta var bollen blir slagen och om motståndarna lyckas fielda den. Jag är helt säker på att jag blev bränd på ett en gång i helgen för att jag inte sprang DIREKT!
Nu djävlar ska jag inte gör om den missen igen!

Igår stack Åsa och jag ut i skogen och plockade lite svamp och blåbär, och igår kväll kokade jag en burk med blåbärssylt.
Janne och jag tog mopparna och åkte iväg o plockade älggräsblommor som jag ska koka saft på i morgon - skitmysigt!
Sen klippte vi gräset, satt i solstolarna och tog en grogg och sen grillade vi och myste ute.

Ett MotoGP race hanns också med...

Idag stack jag iväg och tränade crossfit efter jobbet.
Jag har varit lite öm i knät och axeln efter helgen, så jag var inte helt hundra på hur det skulle funka - men det var inga problem alls, och nu känner jag inte av varken axel, knä eller rygg! Gôtt!
En kanonkul träning! Inga tråkiga spring o fys-övningar, bara styrka!
Så gôtt att ta ut sig helt, så där så att armarna bara skakar och svetten bara droppar ner på mattan runt en!

Och sen som grand finale på kvällen så sänder dom softboll-vm live på nätet, så jag riggade datorn och la mig i badet o kollade softboll!! Snacka om mys!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar