fredag 17 augusti 2012

Long time no see...

Nu var det ju ett tag sen jag uppdaterade här... det har varit vansinnigt mycket med jobb o softboll o allt... men jag försöker och gör en liten uppdatering här så får vi se. :)

Vad har jag då gjort sen sist... tja, på lördag den 21 juni spelade vi först två softbollmatcher mot Enköping hemma. Två roliga och matcher där vi tyvärr förlorade första matchen med en liten liten marginal då vi släppte in en poäng på ett retligt error. Sen for vi till stan och kollade på Janne med BlueStompers på vattentornet. En jättetrevlig kväll, med trevligt sällskap.





Helgen efter det bar det av till Värmland och damridläger i sedvanlig ordning vid den tiden på året. Både Pia och Moa var med i år och det var jättetrevligt.... ja.. överlag en kul helg som vanligt. Gôtt att träffa lite familj!

I månadsskifte så kom det hem lite roliga softbollgrejer som vi beställt från USA. Härligt!






Och på söndag den 5 augusti spelade vi två matcher mot Sundsvall som vi vann ganska stabilt. Riktigt roliga matcher så ändå var ganska jämna!



Sen helgen efter det så var det då dags för Örebro Summer Challenge 2012 - softbollturneringen som vi gått o filat på så länge nu.
SKITKUL - dels så funkade själva turneringen helt ok, och framförallt så kunde vi ställa upp med ett lag från Örebro!
Vi hade förstärkning med några gamla spelare, och några av tjejerna vi spelade med i Norrköping (som vi hoppas kunna locka med oss nästa år) och så hade vi många nya tjejer med.

Själv är jag ganska nöjd med min egen insatts. Jag slog väl inte så där superbra.. men jag kom ut på bas en hel del i alla fall... och väl ute på bas så var jag aggressiv och kunde avancera på motståndarnas misstag och ta poäng och så.. kändes kanon.  

 Eva gör comeback under turneringen! 


I full färd med att kasta ut löparen på en bunt


Stjäl 3b

Softbollpappor


 Dags för match! 


 Linn tillbaka i ursprungsfärgerna! 


Vi satte som målsättning att komma ut på bas, att ta poäng och att inte alla innings skulle gå till 9 slagmän utan att vi skulle göra tre bränningar - och det lyckades vi ju med! Jag tror att vi tog poäng i nästan alla matcher (kanske till och med i alla) och vi hade flera innings där vi gjorde tre snabba bränningar med tre upp och tre ner! GÔTT!




Nu gäller det bara att rekrytera några spelare till så tror jag att vi kommer att ha ett lag till nästa år faktiskt. Hoppas att det håller i sig!

Nu är det dags för mig att skutta ner och göra mig i ordning för att åka till Skövde och träna. I morgon bär det av till Ostrava i Tjeckien  för att spela Eupropacup! Ska bli skitkul!
Simma lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar