lördag 10 november 2012

Gött med helg!

Svinfort - det är vad veckorna går!
Jag hinner knappt fatta att helgen är slut, innan det blir helg igen... vilket iof inte låter helt fel... om det inte vore för att helgerna gick ännu lite fortare. Där hinner jag ju knappt fatta att helgen BÖRJAT ens innan den är slut.

Men NU är det helg i alla fall.... och det är ju skönt. Vi började dagen med lite mysfrukost och MotoGP träning på tvn.


Plättfrulle o MotoGP - en kanonstart på dagen!


Ute är det ganska fint novemberväder... solen tittar fram lite då och då, det regnar inte, det är nån plusgrad... och framför allt så är det LJUST! Inget man är allt för bortskämd med i dessa tider.
Men jag klagar inte, det gör jag faktiskt inte... jag gilla hösten! Tycker att det är toppenmysigt när det är lite mörkt och ruggigt.. man får elda i spisen, elda stearinljus, det syns inte att det är lite ostädat osv... bara bra grejer!



Även fåglarna behöver ju ha lite frukost!

Nu ska Janne och jag sticka iväg och köpa lite golvlist till garaget som vi ska försöka spika upp sen innan det är dags att åka in till stan på fest.
Det är ett härligt gäng med några goda vänner som drar ihop en höstfest, och även om det verkligen ska bli kul så har jag bestämt mig för att vara nykter och köra så att vi kommer hem i natt.
Vi har haft så himla få helger "lediga", så jag orkar fan inte med att vakna borta i morgon också... alltså kör jag i kväll. Det ni - inte så ofta det inträffar.

Vi har några små projekt på g inför vintern som vi tänkte försöka ta tag i nu... det är:

- Garaget.
Där ska vi få upp golvlister, fönster och dörrfoder, bälglist eller nått liknande på garageportarna och så ska vi fixa med element.

- Toan.
Där ska vi måla över några omålade fläckar som kom fram när vi tog ner varmvattenberedaren, och måla över där färgen släppt på golvet. (Allt detta är ju tillfälliga lösningar inför den kommande badrumsrenoveringen som kommer att ske... senare.) Och så ska vi måla utsidan av badkaret i nån fin färg. :)

- Pigkammren/nya sovrummet.
Här ska vi plocka ur alla grejer och börja ta fram golvet. Bryta upp klickgolvet och se vad som finns där under. Har vi tur så är det ett fint brädgolv.
Sen blir det att skrapa bort plastfärgen från murspisen... fixa med elen... måla om och fixa golvet.
Ska bli så kul! (Jag har några worst case scenarios som jag väljer att inte prata om just nu.. det får ni veta om ifall att det skulle bli så att de slår in *lol*)

Så.. nu är det dags att åka iväg o handla bräder o alkoholfri öl! Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar