söndag 11 november 2012

Parkerad i soffan!

Nu sitter vi i soffan och laddar inför dagens (inspelade) MotoGP-lopp. Sista loppet för säsongen... lite trist... vad ska vi nu titta på när vi ska kolla på tv. Kanske dags att hitta nån ny tv-serie att plöja.
 
I morse sov vi ganska länge efter som att vi var på fest igår. Åsa och Annica hade ordnat så himla bra på Gnistan, och även om det möjligtvis var en lite lugnare fest än vanligt så hade jag väldigt trevligt. Efter som att jag har förra helgen.. eller rättare sagt förra söndan ganska färskt i minnet, och efter som att jag även har en viss önskan att vakna hemma så höll jag mig till planen och körde hem i natt.
 
Efter att vi vaknade i morse stack vi ut och målade golvlisterna en andra gång, och sen gick vi in och käkade frukost. Ett gott recept från Jamie Olivers amerikakokbok - man fräser lök, spetspaprika, chili, vitlök och lagerblad länge... sen häller man på en burk med tomater och kokar ner till en go sås... sen i med skivade tomater och så knäcker man i några ägg och låter allt puttra under lock tills äggen är klara.
Sen äter man detta med tortilla och riven cheddar - gôôôt!
 
Efter frukosten så tog vi det lite lugnt och lät färgen torka, och sen stack vi ut och spikade upp golvlisterna och lister kring två av dörrarna.
Tror att detta kommer att bli riktigt bra!
 
 

Det börjar ta sig
 
Lite snyggare med lister

Sen åkte vi till stan och hälsade på Jannes föräldrar på fars dag. De bjöd på god mat och fika... en himla trevlig kväll.


Mina goa svärföräldrar


 
 
Efter MotoGPn ska jag krypa ner i sängen med en gammal goding! Jag har fått massor med böcker av en god vän efter att hennes mamma gick bort, och jag ser så fram emot att läsa lite böcker som inte är skrivna det här årtiondet. Så roligt att få en inblick i hur man tänkte då, vilket språk man använde då, vilken syn man hade på välden då... 
 
 
Natt i Bombay, 1940.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar