måndag 12 november 2012

Jag klarade det!

Tjohooo.... jag överlevde.
Jag har glömt hur in i helvete kul det är!

Ena delen av gymet, de hade byggt ut med en sal till sen jag var där senast.


Första delen av passet gick kanonbra - då var det mest styrka. 
Den delen var inga problem.... vi körde nån övning där vi gjorde en squat med kulan på rak arm ovanför huvudet.
Det funkade bra... jag körde med 16kg kula.
Sen körde vi 10 ryska(?) svingar, 10 vingar där vi släppte kulan i luften och fångade upp den sen igen, och så 10 där vi släppte och snurrade den i luften och fångade upp den igen.
Tre omgångar. Tog det ganska lugnt - började ed en 8kg, sen en 12 kg, och sen två 8kg för de två första o sen en 12kg för sista "snurrgrejen".

Men så sista övningen så skulle vi göra 5 "dubbel" snatch (med en kula i var arm) eller 5 "enklel" snatch med båda armarna, sen skulle vi göra en buripe och hoppa jämfota i sidled över kulan/kulorna.
Sen 4 snatch/2 burpies - 3 snatch/3 burpies osv...
Jag körde snatcharna med 16 kg och gick ner till 12 på de sista - och jag trodde ta mig fan att jag skulle svimma nästan.
Jag var verkligen HELT slut...

Så slutsatsen: jag är fortfarande stark, men har tappat jättemycket kondis under tiden jag varit sjuk och inte kunnat träna.
Inget förvånande iof.... men lite jobbigt.... så, nu är det dags att börja jogga så smått igen tror jag bestämt. :)

Nej.. nu ska jag studsa ner och laga mat tills Janne kommer hem! Kanske hinner jag med ett bad också?
Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar