måndag 12 november 2012

Omtag

Så.. då har det äntligen blivit dags för ett omtag vad gäller träningen då.


Efter SM-finalerna så hade jag tänkt att vila några veckor.. det passade väldigt bra i tid efter som att vi hade höstuppehåll i softbollträningen och framför allt efter som att jag hade ett bröllop att planera.
Planen var väl att komma igång och träna igen lite smått i mitten/början av oktober – men efter att ha drabbats av jätteförkylningen Allan, med halsont och feber i flera veckor så grusades de planerna totalt.
Men nu då, nu tror jag att jag äntligen kommer att komma igång igen! Jag har fuskat i ett par veckor med softbollträning på halvfart… första träningen var hemsk, då blev jag helt utmattad bara av att springa och fånga lite lyror, andra träningen kändes bättre, och nu är det dags att dra igång lite mjukt med lite mer träning.

I kväll kör jag ett kettle bell-pass på crossfit-gymet (ja, jag tänker ta det varligt och lugnt), i morgon blir det softboll igen och på torsdag tänkte jag testa ett träningspass med ”funktionell träning” på join us (det verkar ganska lamt – men vem vet, det kanske är jättejobbigt). Sen så är ett luuungt joggingpass inplanerat på söndag också… men det får vi se hur jag gör med.

Så.. jag återkommer med rapport från kvällens träning senare – om jag orkar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar